fredag 30 september 2011

Speedating - utvärdering

Speedatingen skulle hållas på ett ställe på Houstonstreet( av ngn anledning så envisas NY-borna med att uttala detta som hus på engelska, inte som staden houston) som heter Madame X, och jag måste säga att jag var en aning skeptisk när jag gick in. Stället låg rätt off, nere i en källare och det var en, som min mamma skulle utrycka sig, muggig lukt inomhus.
Madame X överasskade dock med de godaste, och billigaste drinkarna (en drink=5 dollar) jag hitills sörplat på i NY, och efter några drinkar förvandlades stället till något lite mer pittoreskt mysigt häng, lite som Ahriman (lund) möter bar rouge(sthlm)
Själva speedatingen befolkades till största delen av osäkra killar, som förmodligen har svårt för att få tjejer och ser speedating som en sista lösning. Tjejerna var ju helt klart bättre än killarna rent utseendemässigt.
Alla killar märkte att jag inte var amerikansk, jag hade en "slight accent" som de uttryckte sig. Jag bad alla att gissa var jag kom ifrån, nästan lika roligt som att be en kille att gissa ens ålder, det kan bli vad som helst och antingen blir man glad eller väldigt förolämpad. Jag fick höra allt ifrån, baltikum till Storbritannien, men de flesta gissade faktiskt rätt.
Trots en väldigt brokig skara hittade jag faktiskt en kille som dög att äta middag med, gullig men inte direkt marriagepotential, inte boyfriendmaterial heller för den delen, men ändå en rolig kväll ute.
Vill man ha en rolig, social kväll med många nya bekantskaper ska man definitivt satsa på speedating, men söker man efter kärleken får man nog gå på många dejter innan man träffar rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar