måndag 26 september 2011

Springnota?

Jag vet att USA är landet där man alltid ska dricksa till höger och vänster.
Man ska dricksa servitören, och taxichauffören och till och med kassörskan i mataffären, bara för att hon packar ner mina varor i en påse. Jag undrar ibland om det är påsarna eller själva tjänsten man betalar för? Påsarna är ju faktiskt gratis här.
Jag har inget emot att ge dricks, till de som förtjänar det, men varför ska det vara ett måste att dricksa till människor som inte gjort sig förtjänt av det?
Idag var jag ute och åt, och ja, jag hade faktiskt inte råd att dricksa så jag sprang därifrån innan de hann titta på kvittot. jag kände mig jätte skyldig, som om jag hade begått ett grovt brott!
Nej, ska de ha 15-20% av den totala summan som dricks får de faktiskt börja servera billigare mat om jag ska hosta upp de pengarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar