fredag 7 oktober 2011

Uggs = ugly


Jag har fallit för grupptrycket och köpt mig ett par Uggs.
Efter att en extrem kyla smygit sig in över Manhattan (veckan innan var det en kväljande hetta), och efter att ha haft konstant skoskav i tre veckor, ansåg jag detta som ett klokt beslut.
Jag förstår nu varför folk är så fästa vid dem, de är underbart sköna, och även oerhört varma, vilket jag fått erfara efter att värmen helt oväntat kommit tillbaka, mina fötter har fått bada bastu denna vecka.
Men....trots dessa fördelar så kan jag inte hjälpa det, jag tycker de är så fula! Det ser dessutom ut som om man har jättefötter när man använder dem, inte smickrande!
Jag kommer förmodligen inte att kunna använda dem på väldigt länge, helgen i NY ska bli väldigt varm, även början av nästa vecka, på söndag ska det bli hela 28 grader! I oktober? Är det såhär hösten känns i NY? Hur kan de bara klaga på att det är kallt här?
Kom till Sverige, så ska ni få känna på lite riktig kyla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar