måndag 3 oktober 2011

Himmelriket





Igår fick jag en väldig längtan efter svenskt godis, inget här i
godisautomaterna dög, det var bara svenskt godis som jag ville ha.
Ja, jag vet...jag har bara varit i usa i lite mer än två veckor, och man borde klara sig längre än så utan godis. Men jag är inte mer än kvinna, och som kvinna har man som alla vet vissa extrema behov.
Så jag begav mig till Sockerbit i The Villiage. En svenskägd godisaffär med en massa svenska grejer. Lösgodiset var dessutom mycket godare än i sverige, mycket fräschare och kändes väldigt nytt, inte som i sverige då man rätt ofta kan råka ut för stenhårda nappar och sega bumlingar.
Jag shoppade ganska mycket...jag handlade lösgodis för 21 dollar...vilket är ungefär 150 svenska kronor. Men det var det verkligen värt, jag hoppas bara att jag klarar av att spara lite och inte kalasa upp allt ikväll. Butiksbiträdet, som tvekade innan hon talade om summan för mig, kollade lite konstigt på mig när jag sa att jag ville ha ett Maraboumjölkchoklad också, hon bara: Säker på att du inte ska ta det nästa gång istället?
Jo...kanske det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar