onsdag 5 oktober 2011

Macys!

Jag var på Macys idag för första gången.
Deras slogan är någonting i stil med "hittar du det inte hos oss så hittar du det ingen annanstans" trots detta måste jag faktiskt erkänna att jag blev lite besviken när jag kom dit. Jag hade förväntat mig något i stil med Harrods eller NK. Men det var mer som ett enda stort kaos blandat med ett oändligt folkmyller. Kläder låg huller om buller, inga vackra dekorationer och inte var personalen särskilt hjälpsamma heller, iallafall inte vad man skulle kunna förvänta sig av ett ställe som Macys som är så pass välkänt.
Trots detta lyckades jag göra en del fynd, ett tips till er som åker till NY, gå till Macys och säg att ni är på tillfälligt besök så får ni 10% rabatt på allt ni köper, riktigt bra!
Denna väskan köpte jag idag, märket heter Dooney & Bourke. Jag tycker den är riktigt fin och jag har letat länge efter den typen av väska.
Den var ganska dyr, men vill man ha äkta läder måste man betala lite mer. Jag levde här efter min systers tips om att man ska investera i bra, lite dyrare väskor, de håller längre, och nu är det upp till bevis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar